Friday 6 May 2011

:: aku berlaGU-laGu ::

assalamualaikum =)

hah! aku nak mnulis lagi nih hihi![giat tak? giat tak?] haha..aku mmg sukalah bergiat aktif bab2 tulis menulis ni..rasa macam nk tulis tanpa henti ja haha! [poyos bukan?? hi2] tapi btoilar aku kata im passionate on writing aw! hihi... ok suddah,,pada kali ini aku rasa nak menginterprate lagu..hihi![lagu mana tu noh??] nantila aku wat.
kan3..bile kite macam ade sesuatu berlaku kat ati ni kan..kita salu macam dengaq2 lagu an..n ktew rasa lagu tu kadang2 bg somangat balik kan kitew atawpon dan lagu2 di radio,seolah2 memerli aku..hihi! asa macam lagu tu ngah perli2 kan :P haha! 

[lagu2 nih sebagai sampingan la,,bukan aku nak cakap bile sedih ke sunyi even epy ke pegi dengaq lagu!taw kan ,as muslim lah especially bilew assa tak tentu arah tu..dekat kan diri pada Yang Esa]

semakin jauhku darimu...
semakin dekat pula kau menghampiri aku..
oh tuhan yang maha pemurah
kerdinya diriku di hadapanMu  
[damba kasih : inteam]
:: ha see! taching kan lagu nih,,terasa taw!::

okeis..back to rootword of this entry..hehe!aku maw berkongsi n sekaligus menginterprate lah sebuah lagu yang aku cam sukelah2! dengaw n the lyrics to taching2 n motivating lah! hihi
memperkenalkan!!! lagu yang bertajuk LASKAR PELANGI yeah3!

:: the lyrics ni!::
mimpi adalah kunci
untuk kita menakhlukkan dunia
berlarilah tanpa lelah
sampai engkau meraihnya

laskar pelangi
tak kan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
warnai bintang di jiwa

hum ce ekaw tgok..dalam lagu ni die nak kate ke kitew..kitew boleh dapat apew yang kite nak aw..yang penting kne ada impian..and work on it..chaio2!die soh jgk kite bebaskan mimipi..kuarkan impian. mke it in reality taw!k..aku suka lagu ni untuk mcm2 lah..untuk motivated aku dalam khidupan kan..well3!kadang ase down..kdg2 ase takot  n tak berbakat haha!,,kadang2 asew lemas dalan cinta haha! [bcinta ke??hihi] um...suma2lah! n this part yang paling i laik3!

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia
selamanya…
hah! inilah part yg tacing3! lah..dye suroh kitew enjoy je hidup ni..kite go through jew bende2 yang kitew lalui..walawpon kadang asew sedeh memanjang[konon2 sume orang tak syg aku]haha!..hihi tapi dengan adanya cinta dan kasih sayang dalam diri kita..kita pon okkeis ja melalui liku2 nya! cewwah! haha! bilew aku assa cam ada halusinasi berbissik kat aku..yang macam tibe2 jew aku asa kawan aku ka..sapew2lah xsayang aku [tbe2 kan.amek port! haha] aku sukewla nyanyi[sedaap aw]haha! lagu ni dekat part ni jew hii2!

gambar hiassan :sedih jew memanjang an.... haha!
cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau hidup kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
tak kan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia

urm..aku letak jew suma..takkan aku nak interpret satu2 kot lemak r! haha[berkira macam bila kene wat keje lebih drpd org lain..makan lebih drpd org xpew plak ~ayat mama aku hihi~]  urm kan..dye cakap walau idup kadang tak adil..ha..mksudnya ekaw tak payah pikir sangatlah an! kalau ekaw nk pikir jenus r [knape dye putih,aku itam, kenape die cantik,aku tak, kenapa mamat tu suke kat dya,knape mata aku coklat,mata kowang itam jew! haha] jenuhla bai..kalaw sume bende ekaw nk petikai kan! menarilah dan terus tertawa jewlah ye!
taw ekaw2,jgn sedeyh sgt [aku lar tu,,jagn amek port sangat haha! ]
gambar terhias :: ekaw sengeh jew dalam khidupan hihi! ::
cummil pon cummil kan3!


:: sesungguhnya tiada yang diciptakan sia-sia::




No comments:

Post a Comment