Friday 6 May 2011

:: Aku DAN Kepayahan::

 assalamualaikum  =)
hum!aku sangat penat mental taw dalam menghasilkan blog nih..bukan pasal blog sgt..tp pasal adewla email ke apew bagai td! aku sangat penat taw..tapi aku sukalah3!..bilew tgok jew..sejuk ati aku [ala2,baru lepas penat bersalin..pehtu tgok muka baby kitew..husband dok kta sebelah] haha! imiginasi betollar aku! hihi..

okkey! tula "inna maa al'usri yusro".. setiap apew yang susah2 pasti akan disusuli dengan kesenangan nanti.[akhirnya!] wah2..begitulah semangat yang perlu ada dalam diri aku kan3? hihi! okkei,,aku akan listkan kepayahan2 yang terlalu sinonimlah dengan diri aku n  mungkin..ekaw2 juga ada mempunayi kepayahan yang sama ngan diriku jua~ hehe! dan aku akan mencuba memberi resolusi terhadap kepayahan2 tersebut menurut kaCamata aku yang aku hihi! [wah2! aku kelihatan seperti ebat bukan? haha!]

1. PAYAH untuk study sendiri2 [suka sangat nak harapkan orang]
~ look! aku percayalah bukan aku sorang sahaja yang berkelakuan spt ni kan?[aku musti ada geng]
tawu tak knapa..sbenawnye bukannye takleh study sendiri..tapi akibat tidak mempercayai noteS yng ditulis sendiri [bkn aku!secara general ok :P] maka kita akan mengharapkan kawan2..
jadi :: kita haruslah menulis note btol2 cikit..supaya kita pon paham apew yg kite tulis..mksudnya pay attention ckitla wei dlm kelas hihi!


2.PAYAH nak fokus! [otak cepat sangat menerewang hihi!]
~ taw tak menerewng tu ape? ala2..otak ekaw terbang2 lew..mcm baru jew nk fokus ckit..ekaw pandang urup O..ekaw nmpak macam cincin [wa!ade org merisik hi!] ekaw nmpok mcm donut la..mcm pelampungla [ekaw rase nk p brenang tbe2] ha! camtulah..attention span tu pendek sangat! sumpah ekaw kusyuklah mcmnew pon..tpi otak ekaw beterbangan! hihi!

hah!gambar hiassan :: hah!macam ni lah gaye nyew..baca buku pon nmpk mcm2! hihi2

apew nak wat ea..klau susah agt nak fokus! huhu.. tapi dulu ade lecturer aku penah gtaw 
kalo tak boleh tumpu sangat..ekaw tepuk tangan kuat2 sambil kata WOW! [trylah wat..aku buat..tersangat berkesan aw!] haha

3.PAYAH nak mintak duet kat parent [wah2! baik tak aku]
~ ha..kan aku da cakap..aku anak kedua yang baik! hihi..yew..btol..aku susah sgt nk bgitaw aku tkdew duet.almaklumlah student mcm kitew ni mmg memerlukan banyak duet kan? (T_T)..nak makan..photostat notes ag..ekaw nak bejalan kua U sejengkal pon nak kene duet..nak sewa kete ke nek teksi ke,,sume DUETLAH! aku anak yang baik susah sgt nk mintak duet..ase hena bile ckap soh bank in..haha!
tapi untuk ini..resolusinya ekaw berdietlah! haha [macam aku tgah amalkan coZ segan nk mintak duet] hihi!
padahal..dah terjelir2 lidah tengen nak makan chicken chop! haha! (T_T)

ahhh! suadahlah sampai disini,,dengan internet yang kesiput-siputan lembabnya! haha..aku hah tak mo tulis!
next tyme lah..ape2 pon ingat ni 
:: setiap kesusahan pasti ada kesenangan :: 
          









No comments:

Post a Comment